Wprowadzenie e-Recepty przynosi liczne korzyści, zarówno pacjentom, jak i lekarzom i farmaceutom. Po pierwsze eliminuje błędy związane z nieprawidłowymi danymi, brakiem pieczątki czy niewyraźnym pismem. Po drugie nie obliguje do posiadania papierowej wersji, co jest szczególnie istotne w przypadku potrzeby wykupienia tylko części przepisanych leków lub zgubienia recepty.  Ponadto zapewnia pacjentowi stały dostęp do wszystkich wystawionych recept i informacji o dawkowaniu leków – poprzez Indywidualne Konto Pacjenta na telefonie lub komputerze.

PZU Zdrowie jest jednym z pierwszych operatorów medycznych, którzy wystawiają e-recepty. Zgodnie z ustawą e-Recepta ma być w powszechnym użytku od 1 stycznia 2020 roku. Ministerstwo Zdrowia zakończyło pilotaż testujący działanie rozwiązania, który objął kilka polskich miast. Ze statystyk opublikowanych po pilotażu wynika, że najstarszy posiadacz e-recepty miał 98 lat, a najmłodszy 3 miesiące. Co ciekawe, ponad połowa pacjentów korzystających z e-recepty ukończyła 60. rok życia.

Jak działa e-Recepta?

Aby móc korzystać z e-Recepty należy założyć Profil Zaufany (ePUAP) i zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta na www.pacjent.gov.pl w celu zweryfikowania swojego numeru telefonu oraz adresu e-mail.

  1. Lekarz wystawia i cyfrowo podpisuje e-receptę.
  2. Otrzymujesz wydruk lub e-receptę drogą elektroniczną, jako e-mail albo SMS z 4-cyfrowym kodem.
  3. Udajesz się do apteki oznaczonej specjalną naklejką „Tu zrealizujesz e-RECEPTĘ”.
  4. Farmaceuta skanuje kod na wydruku lub z telefonu pacjenta i wydaje leki.

W razie pytań dotyczących e-recepty Ministerstwo Zdrowia udostępniło telefon kontaktowy: 22 535 96 14 oraz adres e-mail: e-recepta@csioz.gov.pl .